دستگاه پرکن روغن چیست؟

دستگاه پرکن روغن

دستگاه پرکن روغن یکی دیگر از تولیدات بسیار برجسته با تکیه به فناوری‌های نوین است که مزایای فوق العاده‌ای را در بر دارد. این دستگاه قابلیت پر کردن ظروف مناسب روغن‌ها را در بر دارد. روغن‌ها از جمله مواد غذایی هستند که به سرعت در معرض آلودگی قرار گرفته و افراد را دچار مسمومیت غذایی می‌کنند. لذا سازمان بهداشت، به فرایند تولید و بسته بندی این نوع از محصولات، بسیار توجه می‌کند.

حتما شما هم در بسیاری از شرکت‌های بزرگ و نامی، شاهد استفاده از دستگاه‌های مرغوب برای پر کردن مایعات بوده‌اید. امروزه بسیاری از مایعات از قبیل: انواع نوشیدنی‌ها، انواع مواد شوینده و حتی روغن‌ها و … نیز توسط دستگاه‌های مرغوب بسته بندی می‌شوند. در این صورت علاوه بر برخورداری از سلامت بسیار بالا، کیفیت منحصر بفرد و مقاومت قابل توجهی را نیز در بر خواهند داشت.

دستگاه پرکن مایعات چیست؟

دستگاه پرکن مایعات، یک وسیله‌ای است که برای پرکردن مایعات در ظروف یا بطری‌ها به‌کار می‌رود. این دستگاه‌ها با استفاده از مکانیسم‌های خاصی، مایع را به صورت اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک درون ظروف قرار می‌دهند.

دستگاه پرکن سیالات به یک فناوری تجهیزات صنعتی تبدیل می شود که به تولید کننده مواد مختلف مانند روغن های خوراکی، شامپو، دستشویی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره کمک می کند. این دستگاه‌ها دارای قابلیت پرکنش هیچ مایعی به صورت دقیق و بدون گونه‌های هدررفت و لکه‌زنی هستند. از این رو، تولیدکنندگان از آنها برای تولید محصولات بسته‌شده انرژی خود می‌برند.

جهت مشاهده مشاوره در زمینه راه‌اندازی خط تولید پرکن روغن کلیک کنید !

از دستگاه پرکن روغن چه می‌دانید؟!

دستگاه پرکن روغن این امکان را برای اپراتورها فراهم می‌کند که بتوانند در کمترین زمان و با بهترین کیفیت، محصولات خود را به بازار عرضه کنند. این دستگاه‌ها مزایا و فواید بسیار زیادی را برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان در بر خواهند داشت. لذا امروزه شاهد انواع مختلفی از این دستگاه‌های مرغوب در بازارهای رقابتی خواهیم بود.

همانطور که از نام دستگاه پر کن روغن بر می‌آید، از این دستگاه‌ها برای پر کردن روغن و انواع مایعات بهره برداری خواهند نمود. با استفاده از این دستگاه‌های بسیار مرغوب و کاربردی، پروسه‌ی استفاده از دخالت‌های انسانی بسیار کاهش می‌یابد. در این صورت می‌توان شاهد کیفیت و سلامت بیشتر محصولات بسته بندی شده، بود.

امروزه با توجه به طیف وسیعی از مایعات مختلف از جمله: انواع سس‌ها، انواع نوشیدنی‌ها، مواد آرایشی و …شاهد انواع دستگاه‌های پرکن خواهیم بود. این دستگاه‌ها با توجه به نیاز مخاطبین مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که کدام دستگاه پر کن مناسب پر کردن روغن در بسته بندی‌های مطلوب، خواهد بود؟!

دستگاه پرکن مایعات یک تجهیزات صنعتی است که برای پرکردن روغن خوراکی و سایر مایعات مشابه به کار می‌رود. این دستگاه‌ها از مکانیسم‌ها و سیستم‌های مختلفی برای پرکردن مایعات استفاده می‌کنند.

دستگاه پرکن روغن مایع

انواع خطوط تولید پر کن کدامند؟

همانطور که ذکر شد، دستگاه پرکن روغن از انواع مختلفی برخوردار هستند که یکی از آنها، دستگاه پر کن روغن است. این دستگاه خود نیز دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها با توجه به نیاز مصرف کنندگان، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله انواع آنها می‌توان به:

  • دستگاه پرکن روغن اتوماتیک: (این دستگاه به طور کاملا اتوماتیک طراحی و تولید شده است. لذا تمامی فرایند بسته بندی در این دستگاه، توسط ماشین آلات و دستگاه‌های مربوطه، انجام می‌پذیرد. اغلب از این دستگاه‌ها برای شرکت‌ها و کارخانجات بسیار بزرگ بهره برداری می‌شود. در این صورت تعداد نیروی انسانی تا حد چشمگیری کاهش یافته و در مقابل شاهد افزایش تولید و بسته بندی در زمان مشخص، هستیم.)
  •  دستگاه مکانیکی پر کن روغن: (این دستگاه به صورت مکانیکی عمل کرده و اغلب برای مشاغل کوچکتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این دستگاه‌ها اغلب نیازمند بهره برداری از نیروی انسانی نیز خواهیم بود. از مزیت بهره برداری از این دستگاه‌ها می‌توان به قیمت مناسب آنها اشاره نمود. این نوع از دستگاه‌ها از قیمت ارزان‌تری نسبت به دستگاه‌های اتوماتیک برخوردار هستند.)
دستگاه پرکن محصولات آرایشی چیست؟
ادامه مطلب

در کنار انواع ذکر شده، می‌توان به دسته‌بندی خاص این نوع از دستگاه‌ها نیز اشاره نمود. این دستگاه‌ها با توجه به غلظت مایعات نیز دسته بندی خواهند شد. مایعات با غلظت بالا توسط برخی از انواع دستگاه‌های خاص بسته بندی خواهند شد. روغن نیز به سبب برخورداری از ویسکوزیته بالاتر، توسط دستگاه‌های پر کن مایعات غلیظ بسته بندی خواهد شد.

انواع دستگاه پرکن روغن خوراکی

دستگاه‌های پرکن روغن خوراکی به صورت گسترده‌ای تولید می‌شوند و از انواع مختلفی برخوردار هستند. برخی از انواع دستگاه پرکن روغن خوراکی شامل دستگاه‌های دستی، نیمه‌اتوماتیک و اتوماتیک هستند. هر نوع دستگاه دارای ویژگی‌ها و عملکردهای مختلفی است که بسته به نیاز و میزان تولید، از آن استفاده می‌شود.

در بازار، دستگاه‌های پرکن روغن خوراکی به انواع مختلف و با ظرفیت‌های متفاوت موجود هستند. این دستگاه‌ها برای تولید و بسته‌بندی روغن‌های خوراکی مانند روغن‌های زیتون، کنجد، سویا و غیره، می‌شوند. بسته به نیاز و تولید شرکت‌ها، می‌توان دستگاه‌های پرکن روغن را با ظرفیت‌های انتخاب کرد.

مکانیسم‌های به‌کار رفته در دستگاه‌های پرکن روغن مایع

دستگاه‌های پرکن روغن خوراکی از مکانیسم‌های مختلفی برای پر کردن روغن استفاده می‌کنند. معمولاً در این دستگاه‌ها از سیستم سیلندر پیستونی استفاده می‌شود که با حرکت پیستون، مایع را به داخل ظرف یا بطری منتقل می‌کند. همچنین برخی از دستگاه‌ها مجهز به نازل‌های پرکن هستند که در دو مرحله استفاده می‌شوند،

یکی از عوامل موثر در عملکرد دستگاه‌های پرکن روغن، مکانیزم‌هایی هستند که در طراحی این دستگاه‌ها به کار می‌روند. این مکانیسم‌ها به شکل دقیق و هوش مصنوعی تنظیم‌شده‌اند تا به صورت خودکار و بدون نیاز به انسان، روغن را در بطری‌ها یا کانتینرهای مخصوص کنند. این مکانیزم‌ها دارای حسگرهای حساسی هستند که به مکانیزم‌های حجم روغن و فشار داخل بطری واکنش نشان می‌دهند و عملیات پرکنش را کاملاً با آنها انجام می‌دهند.

جهت مشاهده مشاوره در زمینه راه‌اندازی خط تولید پرکن روغن کلیک کنید !

پرکن 8 نازله روغن خوراکی تمام اتومات:

این دستگاه پرکن روغن خوراکی دارای ورودی دستی است که ظرف گذاری را به صورت دستی انجام می‌دهد. آن همچنین دارای 8 نازل پرکن است، که 4 نازل در مرحله اول و 4 نازل در مرحله دوم ریزشی قرار دارند. سیستم دربگذاری نواری بالابری نیز در این دستگاه وجود دارد و 8 هد دربند اتوماتیک مخصوص درب پلاستیکی ریز همراه با آن است. خروجی دستگاه روی نوار نقاله قرار دارد.

دستگاه پرکن روغن خوراکی دارای قسمتهایی است که با مواد از جنس استیل 316 ساخته شده‌اند. حرکت سینی دستگاه به صورت چرخشی (روتاری) انجام می‌شود و دستگاه دارای پایه‌های قابل تنظیم ارتفاع است. شاسی دستگاه از جنس فولاد با پوشش رنگ پودری ساخته شده است و قاب‌ها و کاورها از نوع استیل 304 تهیه شده‌اند. همچنین پیچ‌ها و مهره‌های درگیر با مواد از نوع استیل هستند و بقیه با روکش اب کروم و گالوانیزه تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

مزایای بهره برداری از پر کن روغن:

از جمله مزایای استفاده از دستگاه پرکن روغن ، می‌توان به مواردی اشاره نمود که هرکدام در کیفیت، جذابیت و مرغوبیت روغن، نقش بسزایی دارند. این مزایا عبارتند از:

  • سرعت بالا در پر کردن و بسته بندی کردن روغن.
  • توجه به اصول بهداشتی مناسب جهت جلوگیری از ورود میکروب‌ها و باکتری‌ها به درون روغن.
  • سهولت در بهره برداری و کیفیت در بسته بندی.
  • استفاده از بازاریابی مطلوب با بهره برداری از بسته بندی‌های ایده آل و مرغوب برای جلب توجه مخاطبین.
  • بکارگیری تنوع در بسته بندی‌های مرغوب و جذاب.
  • کاهش نیروی انسانی به جهت افزایش راندمان کاری.
  • برخورداری از ماندگاری بلند مدت و طول عمر بسیار بالا.
  • کاهش هزینه‌ها.
  • دقت بسیار بالا در فرایند بسته بندی.
خط تولید آب معدنی را چجوری شروع کنیم
ادامه مطلب

دستگاه پرکن روغن مزایای فوق العاده‌ای را برای تولید کنندگان در بر خواهند داشت. برای بهره برداری مطلوب از این دستگاه، فقط کافیست که اپراتور دستورات لازم را برای دستگاه تعریف نماید. سپس دستگاه به طور خودکار تعداد خاصی از روغن‌ها را در طی روز و زمان مشخص، بسته بندی می‌کند. در این صورت علاوه بر کاهش هزینه‌ها، می‌توان شاهد افزایش میزان تولید، کیفیت در تولید و بسته بندی و … نیز بود.

خطوط تولید دستگاه پرکن روغن

راهنمایی برای خرید دستگاه پر کن:

برای اینکه بتوانید یک خرید هوشمندانه و دقیق را تجربه کنید، بهتر است به برخی از پارامترهای مهم در این زمینه توجه نمایید. برای نمونه در خرید این نوع از دستگاه‌ها توجه به:

  1. کیفیت متریال تولیدی دستگاه پر کن.
  2. ابعاد مناسب دستگاه.
  3. قیمت دستگاه پر کن.
  4. تعداد نازل.
  5. توجه به سیستم‌های تعبیه شده بر روی دستگاه برای کنترل آن.
  6. توجه به سهولت در استفاده و راه اندازی.
  7. توجه به سطح امنیت آن برای استفاده‌ی کاربران و اپراتورها.
  8. توجه به لوازم مصرفی و متریال‌های به کار رفته در تولید دستگاه.

و موارد دیگر بسیار ضروری و مهم بوده است. با توجه به این نکات می‌توانید یک خرید هوشمندانه را برای خود رقم بزنید.

تکنولوژی پیشرفته در تولید روغن

در دنیای امروزی، فناوری‌های پیشرفته به سرعت وارد صنایع مختلف می‌شوند و از جمله این صنایع، صنعت تولید روغن نیز مستثنی نیست. شرکت آذراندیشان یکی از برترین تولیدکنندگان دستگاه های پرکن روغن است که با استفاده از فناوری های مدرن، دستگاه های پرکن روغن را با کیفیت بالا تولید می کند. در این مقاله، به بررسی مکانیسم‌های به‌کار رفته در دستگاه‌های روغن پرکن، انواع دستگاه‌های پرکن روغن خوراکی، و دستگاه پرکن مایعات پرداختی.

جهت مشاهده مشاوره در زمینه راه‌اندازی خط تولید پرکن روغن کلیک کنید !

جمع بندی:

دستگاه پرکن روغن در دسته‌ی دستگاه‌های پر کن مایعات غلیظ قرار می‌گیرد. اغلب برای بهره برداری مطلوب از این دستگاه‌ها، باید از مکانیزم خاصی استفاده کرد. مکانیزم‌های پمپی، پیستونی و یا ثقلی از انواع مکانیزم‌های دستگاه پر کن مایعات غلیظ است. دستگاه‌های مورد نظر با توجه به المان‌های خاص برنامه ریزی می‌شوند. سپس با تکیه به این المان‌ها به صورت پر فشار و یا با مکانیسم خاص، بسته بندی خواهند شد.

این دستگاه‌ها دارای سنسورهای شناسایی هستند که این قابلیت را برای آنها فراهم می‌کند که به بهترین نحو، فرایند بسته بندی را انجام دهند. لازم است بدانید که عوامل مختلفی بر روی تعیین قیمت این دستگاه‌ها تاثیرگذار هستند. عواملی از قبیل: اندازه دستگاه، عملکرد خاص دستگاه، مدل‌های مختلف دستگاه و … بر روی قیمت آنها تاثیرگذار هستند. شرکت آذر اندیشان طراح با در بر داشتن کادر مجرب، متعهد و متخصص در زمینه‌ی راه اندازی خطوط تولید، بهترین همراه خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *