دستگاه پرکن محصولات آرایشی چیست؟

دستگاه پر کن محصولات آرایشی

از دستگاه پرکن محصولات آرایشی چه می‌دانید؟! بسیاری از محصولات آرایشی با طراحی خاص بسته بندی به بازار عرضه می‌شوند. انواع کرم پودرها، انواع محصولات مراقبت از پوست، انواع سرم‌های تقویتی و بسیاری از موارد دیگر، با بسته بندی خاصی تولید می‌شوند. پیشرفت در دانش بشری، امکانات خارق العاده‌ای  را برای صنایع مختلف در بر داشته است. امروزه شاهد بسیاری از دستگاه‌های توانمند، کاربردی و ایده‌آل هستیم که هر کدام از آنها به نوعی به کارهای مختلف صنعتی، سرعت بخشیده‌اند.

این دستگاه‌های خارق العاده، امکانات ویژه‌ای را برای تولید کنندگان در بر داشته‌اند. افزایش سرعت، دقت، کیفیت و … از جمله مزایایی هستند که این دستگاه‌ها برای کاربران به همراه داشته‌اند.

چقدر دستگاه پرکن محصولات آرایشی را می‌شناسید؟

عملکرد دستگاه پرکن محصولات آرایشی مانند بسیاری از دستگاه‌های پرکن عرضه شده به بازار است. این دستگاه با توجه به مواد در نظر گرفته شده برای بسته بندی، تنظیمات مربوطه و بسته بندی ایده‌‎آل، اقدام به بسته بندی می‌کند. در این پروسه شاهد عدم دخالت انسانی و در نتیجه بسیاری از مزایای تاثیرگذار خواهیم بود.

این دستگاه‌های کاربردی، محصولات آرایشی در نظر گرفته شده را در داخل انواع پالت‌ها، ظروف پلاستیکی، تیوپ‌ها، ساشه و … بسته بندی می‌کنند. با توجه به نوع محصول در نظر گرفته شده و همچنین با توجه به نیاز کاربران، شاهد انواع مختلفی از این دستگاه‌های کاربردی هستیم. انواع مختلف این دستگاه‌ها، این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کنند که بتوانند بر اساس نیاز خود، دستگاه مناسبی را انتخاب کنند.

جهت مشاهده مشاوره در زمینه تولید راه‌اندازی دستگاه پرکن محصولات آرایشی کلیک کنید !

انواع دسته بندی خطوط تولید پرکن آرایشی کدامند؟

همانطور که ذکر شد، دستگاه پرکن محصولات آرایشی در انواع مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی این دستگاه‌‎های را در دو طبقه‌ی اتوماتیک و مکانیکی دسته بندی کرده‌اند. دستگاه‌های اتوماتیکی تمامی فرایند تولید و بسته بندی را به صورت اتوماتیکی انجام خواهند داد. در مقابل دستگاه‌های مکانیکی با دخالت انسانی فرایند تولید و بسته بندی را به اتمام می‌رساند. هر کدام از این دستگاه‌ها قابلیت‌های خاصی را در بر دارند. از دستگاه‌های اتوماتیک بیشتر در شرکت‌های بزرگ بهره برداری خواهند نمود. دستگاه‌های مکانیکی نیز قابلیت استفاده در شرکت‌های تولیدی کوچک را در بر دارند. قیمت دستگاه‌های مکانیکی ارزان‌تر از دستگاه‌های اتوماتیکی است. اما این تنها دسته‌ بندی مربوط به دستگاه‌های پرکن نیست. در دسته‌ بندی دیگر این نوع از دستگاه‌ها، می‌توان به دستگاه‌های پرکن مایعات غلیظ و دستگاه پرکن مایعات رقیق اشاره نمود.

  • دستگاه پرکن محصولات آرایشی رقیق: برخی از مواد آرایشی و بهداشتی از غلظت پایینی برخوردار بوده و به عنوان مایعات رقیق شناخته می‌شوند. در این زمینه می‌توان به انواع سرم‌های مو، برخی از اسپری‌های خوشبو کننده و … اشاره کرد. این محصولات آرایشی و بهداشتی توسط دستگاه‌های خاصی بسته بندی می‌شوند.
  • دستگاه پرکن محصولات آرایشی غلیظ: از دیگر انواع محصولات آرایشی، می‌توان به محصولاتی اشاره کرد که از غلظت بالاتری برخوردار هستند. در این صورت بهتر است از دستگاه‌های مناسب تولید شده در این راستا، بهره برداری نمود. این مواد از ویسکوزیته بالاتری برخوردار هستند. در این صورت فرایند پر کردن آنها از کف ظرف آغاز می‌شود. از جمله این مواد آرایشی می‌توان به انواع کرم‌ها، رژ لب و … اشاره کرد.

خطوط تولید پرکن آرایشی معمولاً به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

الف) خطوط تولید پرکن لوازم آرایشی: این دسته شامل دستگاه‌هایی است که محصولات آرایشی را در بسته‌بندی‌های کوچک مانند جعبه‌ها، شیشه‌ها یا بطری‌ها پر می‌کنند. این خطوط تولید به صورت خودکار یا نیمه‌خودکار عمل می‌کنند و در انواع مختلفی برای پرکن محصولات مانند رژلب، کرم، روغن و مواد آرایشی دیگر استفاده می‌شوند.

دستگاه تولید کلوچه و کیک چگونه است؟
ادامه مطلب

ب) خطوط تولید تیوب پرکن: این نوع خطوط تولید برای پر کردن محصولات آرایشی به وسیله تیوپ‌ها استفاده می‌شود. تیوب‌ها معمولاً از پلاستیک یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و به وسیله دستگاه پرکن، محتوای مورد نظر را به داخل تیوپ پر می‌کنند. این خطوط تولید عموماً به صورت خودکار عمل می‌کنند و برای محصولاتی مانند کرم‌های پوست، پمادها و ژل‌های آرایشی استفاده می‌شوند.

مزایای استفاده از خطوط تولید پرکن محصولات آرایشی:

با بهره برداری از دستگاه پرکن، می‌توان شاهد بسیاری از مزایای فوق العاده بود. در این صورت بسیاری از تولید کنندگان با بهره برداری از این دستگاه‌ها، می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ دست یابند. از جمله مزایای فوق العاده در بهره برداری از این دستگاه‌های کاربردی و ایده‌آل، عبارتند از:

  • کاهش میزان هزینه‌ها در استخدام نیروی انسانی.
  • کاهش میزان دخالت انسانی.
  • افزایش راندمان کاری و تولید و بسته بندی تعداد بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی.
  • افزایش سطح رعایت اصول بهداشتی برای افزایش میزان سلامت مواد آرایشی.
  • سهولت در استفاده و بهره برداری مطلوب از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته.
  • سرعت بسیاری بالا در پر کردن محصولات آرایشی.
  • کیفیت بسیار بالا در بسته بندی مطلوب و ایده‌آل.
  • دقت و ظرافت در عملکرد بسته بندی.
  • بهره برداری از تبلیغات شایسته با بکارگیری از بسته‌ بندی‌های متنوع و ایده‌آل.
  • استفاده از تکنولوژی‌های برتر برای سهولت در امر بسته بندی.

جهت مشاهده مشاوره در زمینه تولید راه‌اندازی دستگاه پرکن محصولات آرایشی کلیک کنید !

و بسیاری از موارد دیگر. دستگاه پرکن محصولات آرایشی این امکان را برای تولید کنندگان فراهم می‌کنند که در کمترین زمان، بیشترین و مطلوب‌ترین بازدهی را تجربه نمایند. لذا در بسیاری از برندهای تولید کننده‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی، شاهد بهره برداری از انواع مختلف این دستگاه‌ها هستیم. امروزه این دستگاه‌ها با تکیه به دانش و علوم پیشرفته، در انواع مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو می‌توان گفت که: این دستگاه‌ها هر روز پیشرفت‌های هیجان انگیزی را تجربه خواهند نمود.

راهنمایی برای خرید دستگاه پرکن محصولات آرایشی:

با توجه به خیل عظیم تولید این نوع از دستگاه‌ها، افراد با در نظر گرفتن نیاز خود، اقدام به خرید این نوع از دستگاه‌ها خواهند نمود. برخی از این دستگاه‌ها عملکردهای حیرت انگیزی را در بر دارند که میزان فعالیت انسانی را تا کمترین حد ممکن کاهش خواهند داد. برخی نیز در کنار فعالیت‌های انسانی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. لذا توجه به برخی از پارامترها در هنگام خرید این تجهیزات، بسیار مهم و ضروری است.

  1. توجه به کیفیت دستگاه: (کیفیت متریال به کار برده شده در تولید دستگاه، یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب و خرید آنها است. شناخت متریال‌های تولیدی مرغوب و توجه به تولید دستگاه با استفاده از متریال‌های مقاوم و درجه یک، بسی حائز اهمیت خواهد بود.)
  2. توجه به عملکرد دستگاه: (از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب یک دستگاه کاربردی، می‌توان به عملکرد ایده‌آل آنها اشاره کرد. برخی از این دستگاه‌ها با تکیه به دانش روز دنیا، از بهترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مدرن بهره برداری نموده‌اند. کاربران با در نظر گرفتن نیاز خود، اقدام به خرید و استفاده از دستگاه‌های مورد نظر، خواهند نمود.)
  3. توجه به ابعاد مناسب: (قبل از اقدام به خرید دستگاه مورد نظر، فضای مناسب برای قرار گرفتن دستگاه را مد نظر قرار دهید. ابعاد دستگاه را بسنجید و با توجه به آن، اقدام به خرید هوشمندانه نمایید.)
  4. قیمت دستگاه: (یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورها برای خرید این دستگاه‌ها، توجه به قیمت آنها است. برای اینکه بتوانید خطوط تولیدی هوشمندانه و ایده‌آلی را راه اندازی کنید، بهتر است از افراد متخصص و ذی صلاح راهنمایی بگیرید. آذر اندیشان طراح با ارائه‌ی اطلاعات دقیق، بهترین راهنما خواهد بود.)
خط تولید زیر انداز بیمار چه ویژگی دارد ؟
ادامه مطلب

دستگاه پرکن لوازم آرایشی یا تیوب پرکن:

انتخاب دستگاه پرکن صحیح بسته به نیازهای شرکت و نوع محصولات آرایشی مورد استفاده بسیار مهم است. در صورتی که شما در تولید محصولات آرایشی به بسته‌بندی‌های کوچک نیاز دارید، دستگاه پرکن لوازم آرایشی انتخاب مناسبی خواهد بود. این دستگاه‌ها معمولاً دارای سیستم‌های خودکار برای محاسبه دقیق حجم محصول و پرکن آن در بسته‌بندی‌های کوچک هستند. همچنین، آنها اغلب قابلیت تنظیم سرعت پرکن را نیز دارند تا به شما امکان مدیریت بهتر فرآیند تولید را بدهند.

از طرفی، اگر شما تولید کننده محصولاتی مانند کرم‌ها، پمادها و ژل‌های آرایشی هستید، دستگاه تیوب پرکن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این دستگاه‌ها به وسیله سیستم‌های خودکار پرکن، محتوا را به داخل تیوپ‌هایی که معمولاً از پلاستیک ساخته شده‌اند، منتقل می‌کنند. آنها دارای کنترل‌های دقیقی برای تنظیم حجم پرکن شده و همچنین سرعت پرکن هستند. همچنین، این دستگاه‌ها معمولاً با قابلیت‌های اضافی مانند تاریخ زنی روی تیوپ‌ها و بسته بندی نهایی همراه هستند.

جهت مشاهده مشاوره در زمینه تولید راه‌اندازی دستگاه پرکن محصولات آرایشی کلیک کنید !

تجهیزات اصلی دستگاه پرکن لوازم آرایشی:

دستگاه پرکن لوازم آرایشی معمولاً از تجهیزات مختلفی تشکیل شده است. برخی از تجهیزات اصلی آن شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مخزن محصول: این بخش شامل مخزنی است که محصول آرایشی را در خود نگه می‌دارد. مخزن باید قابلیت تنظیم حجم محصول را داشته باشد تا بتوانید مقدار مورد نیاز را به درستی پر کنید.
  • سیستم پمپاژ: این سیستم برای انتقال محصول از مخزن به بسته‌بندی استفاده می‌شود. معمولاً از پمپ‌های خاصی استفاده می‌شود که بتوانند محصول را با دقت و سرعت مناسب به بسته‌بندی برسانند.
  • سیستم کنترل حجم: این سیستم برای تنظیم دقیق حجم محصولی که پر می‌شود، استفاده می‌شود. این می‌تواند شامل سنسورها، صمام‌ها یا دستگاه‌های دیگری باشد که به دقت محتوای مورد نظر را اندازه‌گیری کنند و به پمپاژ محصول دستور می‌دهند تا به مقدار مورد نظر پر شود.
  • سیستم کنترل سرعت: این سیستم برای تنظیم سرعت پرکن استفاده می‌شود. این به شما امکان می‌دهد سرعت پرکن را بر اساس نیازهای خط تولید و خواسته‌های محصول تنظیم کنید.
  • سیستم بسته‌بندی: بعد از پرکردن محصول، بسته‌بندی آن نیز مهم است. برخی از دستگاه‌های پرکن لوازم آرایشی همراه با سیستم‌های بسته‌بندی هستند که بتوانید محصول را در بسته‌بندی نهایی قرار دهید و به شکل مناسب درآورید.
  • کنترل کیفیت: دستگاه پرکن لوازم آرایشی معمولاً دارای سیستم‌های کنترل کیفیتی است که بتوانید محصولات را از نظر کیفیت بررسی کنید. این می‌تواند شامل سیستم‌های بررسی وزن، بررسی درستی پرکن، بررسی تاریخ انقضا و سایر پارامترهای کنترل کیفیت باشد. این سیستم‌ها برای اطمینان از کیفیت و دقت پرکن محصولات آرایشی بسیار مهم هستند.
  • تمیز کننده: دستگاه پرکن لوازم آرایشی نیاز به سیستم تمیز کننده دارد. این سیستم به شما امکان می‌دهد بعد از پایان عملیات پرکن، دستگاه را به راحتی و به طور کامل تمیز کنید تا از آلودگی و ترکیب محصولات متفاوت جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *